Talent Acquisition Advisor, News & Sports - 5-month

  • Issy-les-Moulineaux
  • Warner Bros. Discovery

Chaque grande histoire a un nouveau départ, et la vôtre commence ici.

Bienvenue chez Warner Bros. Discovery... l'étoffe dont sont faits les rêves

Qui sommes-nous...

Lorsque nous disons l'étoffe dont sont faits les rêves, nous ne faisons pas seulement référence au monde des sorciers, des dragons et des super-héros, ni même aux merveilles de la planète Terre. Derrière le vaste portefeuille de contenus emblématiques et de marques bien-aimées de WBD, il y a les conteurs qui donnent vie à nos personnages, les créateurs qui les apportent dans vos salons et les rêveurs qui créent la suite...

Dès créatifs formidables aux pionniers technologique, à travers le monde, WBD offre des opportunités de carrière décisif, des avantages soigneusement organisés et les outils pour explorer et devenir le meilleur vous-même. Ici, vous êtes soutenu, ici vous êtes célébré, ici vous pouvez prospérer.

General Summary : Reporting to the Talent Acquisition Lead, the Advisor, Talent Acquisition is responsible for the acquisition and placement of top talent both internally and externally to support the growth of Warner Bros Discovery’s News and Sport function across the UK and Europe.

Key Responsibilities :

  • Build strong relationships with key P&C Partners within the Global Technology and Operations areas.

  • In response to business needs, manage full-cycle recruitment, which includes but is not limited to the following:

  • Lead kick off meeting with hiring executives, to understand their business unit, department and position needs, and develop recruitment strategies to source, attract and recruit to fill key positions.

  • In partnership with hiring executives, develop an effective interview and sourcing strategy, with an eye toward internal and diverse talent.

  • Write engaging job postings to better attract target audience.

  • Negotiate salary terms and process subsequent offer details.

  • Attend key industry/function related events where relevant.

  • Proactively support, educate and advocate for internal talent.

  • Participate in special projects that support continuous business process improvement.

  • Work with Early Careers to identify early careers opportunities where appropriate within Global Technology and Operations.

  • Update and manage Warner Media ATS on a timely basis to ensure accurate reporting on statistics on time to fill, costs, and source of hire.

  • Keep up to date with Global Technology and Operations industry news.

Competencies we are looking for :

  • Solid recruitment experience either in-house and/or in recruitment agencies, ideally with a European remit.
  • Previous experience within the technology industry highly desirable.
  • Fluent in French and English (written and spoken).
  • Skilled in project management (able to effectively manage expectations, follow timelines, and communicate progress).
  • Able to influence hiring executives with regards to recruitment practice and selection activities.
  • Strong work ethic, accountability, and ownership of work. Able to multi-task and self-prioritise.
  • Capable of absolute discretion and confidentiality.
  • A sense of urgency and pace with a strong customer satisfaction focus, able to build effective relationships and collaborate with a wide variety of individuals.

Commercial - curious about the business and actively influences and contributes to discussions

  • Willing to challenge and debate issues that matter
  • Clear thinking - willing to make sound and prompt decisions
  • Credible and results driven - able to lead major projects and change programmes.
  • Role models WBD values.

Votre nouveau poste : Rattaché(e) au responsable du recrutement, le/la chargé(e) de recrutement a la charge de la recherche et du placement de talents internes ou externes afin de répondre au développement du pôle News & Sport de Warner Bros Discovery en Europe.

Il sera aussi responsable de superviser les relations écoles et campagnes d’alternance stage de son périmètre.

Le poste à pourvoir à compter de février 2023 est un CDD en raison d’un congé maternité pour une durée de 5 à 6 mois.

Vos missions: Établir de solides relations avec les P&C Partner du département News & Sport

En réponse aux besoins de l'entreprise, vous gérez le cycle complet de recrutement, ce qui comprend, entre autres, les tâches suivantes: Diriger la réunion de lancement avec les Managers, afin de comprendre les besoins de leur pole, de leur département et de leur poste, et élaborer des stratégies de recrutement pour trouver, attirer et recruter afin de pourvoir les postes clés.

  • En partenariat avec les responsables du recrutement, élaborer une stratégie d'entretien et de recherche efficace, en tenant compte des talents internes et diversifiés.
  • Rédiger des offres d'emploi attrayantes pour mieux attirer le public cible.

Construire et exploiter un réseau (groupes de travail, communautés, organisations professionnelles) po